June 18, 2006

Laaaaang weekend

Vrijdag
16.15 Het kantoor gaat vroeger dicht vanwege het voetbal. Ik haat voetbal, maar ik hou van vroeger naar huis gaan.
18.00 Lekker rijst met groente en pittig draadjesvlees eten. Vriend van moeder zit achter de tv en laat ons schrikken met zijn gejuich. Het dessert is oranjevla.
18.45 Op naar het clubhuis voor mijn eerste keer meedraaien met de explo's
19.30 Met z'n allen in de auto's op naar Utrecht. Daar droppen we de kinders.
20.30 De kinders zijn op weg en ik ga met L. boodschappen doen voor vanavond en morgenochtend.
21.30 We begraven een tosti ijzer en twee pakken koekjes, schrijven een briefje, hangen de metaaldetector in een boom en verstoppen ons.
22.30 Ze komen aanlopen van de verkeerde kant.
23.00 Bij de volgende post wacht ik zittend op de motorkap voor een beetje warmte.
00.45 De frikandellen zijn klaar dus die kunnen ze meteen naar binnen schuiven.
02.00 We zetten de tenten op met behulp van heel veel zaklampen.
03.00 Ik weet niet hoe het komt, maar het is ineens laat. We hebben niets gedaan, er mag geen vuur wanwege de droogte, dus we duiken meteen allemaal ons bed in.
03.30 Na het verwijderen van dennenappels kan ik gaan slapen.

Zaterdag
07.00 Ik ben wakker en moet heel nodig plassen.
07.30 Ik ben aangekleed en snij een ontbijtkoek.
08.00 De eerste kinders worden weggebracht, ze moeten werken vandaag.
08.15 Ik ruim ook mijn spullen op, er willen meer mensen weg en dat komt mij ook wel goed uit.
08.45 We zitten in de auto
09.15 Ik ga mee naar het huis van L. en drink een kopje thee
09.45 We gaan boodschappen doen voor de bbq van morgen: 32 volwassenen, 2 vegetariers, 14 kinderen
11.00 Ik maak kruidenboter.
12.00 We komen aan op het clubhuis waar de rest ook net aankomt. We wassen af.
12.30 Ik ga naar huis, pak mijn spullen uit en ga boodschappen doen voor mezelf.
13.30 Ik ben net een boterham aan het smeren als ik ge-sms't wordt: "Ik ben er over een half uur".
14.00 Ik sjees naar het station en laat T. Hilversum zien.
16.00 Samen met Zus bedenk ik wat we gaan eten.
17.00 We gaan naar de winkel en kopen lekkere dingen
17.30 We maken ons cadeau voor I. en A.
18.15 Ik ga heftig koken: rostirondjes uit de oven, gebakken courgetteplakken en een spinazie-kaas vegaburger.
19.00 Voor de mini-magnums is geen plaats meer in mijn buik.
19.30 Ik spoed mij naar het clubhuis voor de vergadering en drink zoveel koffie dat ik steeds moet zuchten omdat ik zo vol zit.
22.00 De vergadering is afgelopen en de birthday van I. en A. begint.
23.00 Het kampvuur is aan.
02.00 Ik heb teveel wijn gedronken.
02.30 Ik val bijna in slaap op de bank en besluit naar huis te gaan.
03.00 Ik val als een blok in slaap.

Zondag
11.00 Verdorie, ik wilde onvervalst en ongegeneerd lang uitslapen!
11.30 Ik eet een perzik en ga een boek lezen.
12.30 Ok, boek uit, kamer opruimen.
13.00 Ok, ook maar weer eens schoonmaken.
14.00 Ik zweet me een aapje, ik heb een betere stofzuiger nodig. Douchen!
15.00 Bij ma eet ik een ijsje.
16.00 Het is tijd om de salades te maken voor de bbq.
19.00 Het eerste vlees is klaar.
21.00 Omdat andere mensen op hun luie kont blijven zitten of weggaan terwijl wij onze benen uit onze kont hebben gelopen en onze armen uit onze schouders hebben gewerkt, voelen wij ons gerechtigd om ieder 3 ijsjes te eten.
21.30 Even een kopje thee drinken bij Moeder.
23.00 Moe!

Ok, het was een vol en druk weekend, maar daardoor ook wel een heel lekker lang weekend!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home