June 13, 2006

Amerika-update

Ik weet niet eens meer precies hoe lang geleden ik begonnen ben, maar ik ben er in ieder geval al even mee bezig: mijn queeste tot het behalen van een studieplek in Amerika. Na mijn eerste bezoekje aan bureau buitenland kreeg ik meteen een stapel papieren mee. Alsjeblieft, beginnen maar.

Het maken van de host site request list en het invullen van de study site request lists was het meest helse karwei. Zie uit 51 (ja toch, zoveel toch?) staten en 149 universiteiten (ofzoiets) maar eens tussen de 6 en 10 universiteiten uit te zoeken met daarbij een vakkenlijst. Verschrikkelijk.

Na dit karwei ben ik vol goede moed meteen doorgegaan met het invullen van de rest van de papieren. Toen dat grotendeels af was en ik alles ging laten zien aan 'mijn contactpersoon', bleek dat de deadline nog wel even weg was. Je kunt begrijpen dat ik het tegen die tijd wel even goed zat was, dus bleven er vervolgens wat dingetjes liggen. Ook bleken wat andere dingetjes ineens meer werk te zijn dan ik had gedacht en naderde de deadline met rasse schreden.

Afgelopen week ben ik weer vaak op school geweest om dingen te regelen. Vandaag heb ik alle zooi in drievoud uitgeprint en mooi gesorteerd. Het enige dat ik nog moet doen is mijn reference haar papieren laten ondertekenen, drie pasfoto's van mezelf zoeken (of laten maken) en een paar kopieen maken van mijn paspoort. En daar heb ik nog precies een week voor. Applaus voor mezelf, want dat moet wel lukken.

Nu alleen nog met heel mijn hart hopen dat ik mag. Dat al mijn werk niet voor niets is geweest. Dat zeer duidelijk blijkt dat ik echt heel graag wil. Want er zijn meer aanmeldingen dan beschikbare plaatsen. Duim met me mee!

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Ik duim voor je !

12:30 PM  
Blogger ploenk said...

Thanks! Maar argh, ik hoorde gister net dat het nog wel vier maanden kan duren voordat ik te horen krijg of ik wel mag!!

Nouja, over twee weken hoor ik of ik bij de vijf mensen hoor die naar de raad in Amerika worden doorgestuurd, maar dan kan het nog zoveel maanden duren voordat ik te horen krijg of en waar ik geplaatst wordt.

Nog even in de spanning zitten dus!

11:53 AM  

Post a Comment

<< Home