June 05, 2006

The end

Om kwart over elf vertrekken we. Met Peter (35) achter het stuur, Hermen (25) uit Enschede en een jongen uit Polen. Die laatste zetten we af bij een tankstation vanwaar hij gaat liften. In sneltreinvaart racen we over de autobahn. Om half twee zijn we al bij Braunschweig waar we Ulf (36) weer oppikken. Zonder enige files komen we rond vieren aan bij de grens waar we Hermen afzetten. We rijden verder en om zes uur zijn we in Hilversum waar Ulf en ik worden afgezet. Hij gaat in de trein naar Amsterdam en ik fiets via de snackbar naar huis. Waar we op de heenweg negen uur over deden kostte ons nu nog geen zeven uur. Heerlijk! Met stinkende kleren, ranzige haren en een bult bagage kom ik thuis waar de familie net aan tafel zit. Ik heb ontzettende honger, dus gelukkig mag ik aanschuiven en sturen ze me niet meteen de douche in. Maar als ik er eenmaal onder sta ben ik wel erg blij. Eindelijk weer schoon. Ik spoel het laatste restje tastbare Berlijn de goot in, maar mijn hoofd zit nog vol met gedachten in alle talen. Dit was het dan, maar ik zal het nooit vergeten.


Over de snelweg weer terug

0 Comments:

Post a Comment

<< Home