June 04, 2006

Praat some Deutsch

Terug op het kampterrein spreek ik eindelijk Peter een keer. We slapen in dezelfde tent maar zien elkaar helemaal niet. En dat komt niet alleen door de hoge burcht die tussen onze matjes ligt. Als ik naar bed ga gooit hij nog liters bier naar binnen en als ik opsta ligt hij nog te ronken. We spreken onze dagen door en gaan wederom ieder onze eigen weg. Ik raak weer aan de praat met Tom. Wat erg grappig is. Hij komt namelijk uit Engeland, woont tegenwoordig in Duitsland en heeft een tijdje in Nederland gewoond en Nederland gestudeerd. We praten dus Nederlands en Engels door elkaar, met een Duits accent. Zelf raak ik ook steeds meer tweetalig. De ene keer begin ik door mijn moeheid in het Nederlands terwijl er geen Nederlander in de buurt is, en de andere keer kan ik alleen maar mijn woorden in het Engels vinden, zelfs als ik met een Nederlander aan de praat ben. Een Duits accent heb ik nog niet, behalve dan mijn 'ja'. Die is really Duits. Maar dat komt weer omdat ik Patricia eindelijk weer gevonden heb. We hadden een moeilijke start en we hebben elkaar haast niet gezien, maar het is erg gezellig om weer met haar te kletsen. We hebben de grootste lol. Zelfs van serieuze onderwerpen maken we een grappig gesprek. We hebben het bijvoorbeeld ook even over roken. Dat ik dat vies vind en zij niet. Dat zij niet in haar kamer gerookt heeft toen ik bij haar op visite was, terwijl ze dat normaal wel doet. Dat ik waarschijnlijk niet bij haar langs gekomen was als ik van tevoren had geweten dat zij rookte. En dat we allebei heel blij zijn dat ik dit dus niet wist. Hoe gezellig het ook is, het is tijd om te gaan slapen, ik ben te moe.


Ik met Frank en Patricia

0 Comments:

Post a Comment

<< Home