June 03, 2006

Die Reichstag ja

Michael, de contactpersoon en belangrijkste organisator, heeft een exclusieve Engelstalige tour geregeld in de Rijksdag. We mogen door een speciale deur naar binnen. Daar worden we gescreend. Alles moet door een rontgenapparaat heen en ik moet mijn zakmes inleveren. Het duurt erg lang voordat iedereen binnen is. Gelukkig sta ik vooraan, want binnen is het lekker warm en niet te vergeten, lekker droog. Ik geef mijn regenjas aan Tom, het huilen staat hem nader dan het lachen, zo doorweekt is hij. Als de groep weer compleet is, mogen we met de lift een verdieping omhoog. Daar is een grote hal waar we nog even moeten wachten. Iedereen zit en ligt door elkaar heen. Ik kak in door de warmte en ik ben niet de enige. Dan mogen we de daadwerkelijke vergaderzaal in. De gids vertelt ons wat wetenswaardigheden en vermaakt ons met zijn grappen. Eens in de zoveel tijd richt hij al zijn aandacht op een slapend persoon. Om te voorkomen dat iedereen mij uitlacht moet ik heel erg mijn best doen om zelf ook niet in slaap te vallen. Na het verhaaltje mogen we de toren in. Via een spiraalachtige trap lopen we naar boven. Ik heb het niet meer van het lachen als Tom en ik besluiten om mijn regenjas te delen. Ineens is die toch niet zo groot als ik dacht. Geen perfect plan dus, maar wel weer een sprankje lol op deze sombere dag.


De grouphug onder het afdakje


Iedereen kijkt naar beneden


Deze humoristische man vertelt ons alles


Hier doet iedereen het voor

0 Comments:

Post a Comment

<< Home