May 31, 2006

Stageweek 18

Maandag
Loop ik van mijn stage naar mijn school, kom ik daar aan, blijkt er een megastroomstoring te zijn geweest. Het gebouw is ontruimd, er is geen electriciteit en ik kan niets doen aan mijn Amerikaproject. Dan maar weer terug naar kantoor.

Dinsdag
De hoofdredacteur wil graag een reportage over hoogbegaafde kinderen. Hij was er zeker van dat er een speciale school voor ze bestaat. Ik vind wel een school, maar dat is een internationale kostschool. Ook leuk! Ik ben voor twee reportages. Eerst maar even contact opnemen met de iemand van hiq, een oproepje schrijven en laten plaatsen: 'Ik ben hoogbegaafd'. Als de hoofdredacteur terug is van vakantie doe ik mijn voorstel wel om een tweede reportage te doen: 'Mijn leven op het internaat'.

Woensdag
Kwart voor elf, de telefoon gaat. Het is de chef. Of ik even een interview kan gaan doen met The Veronica's. Dat is om kwart over twaalf in het College Hotel en ze verwachten een journalist van ons. Maar... Ehm... Dan moet ik al bijna weg! Ja, dat was de hoofdredacteur in de hectiek 'even' vergeten te vertellen. Samen met stagiaire JK zoek ik het internet af: wie zijn the veronica's, wat doen ze, waar is dat hotel en wat gaan we vragen. The Veronica's blijken een gezellige eeneiige tweeling a la Avril Lavigne. Na twintig minuutjes staan we weer buiten. Het klinkt heel wat, maar eigenlijk stelde het niets voor!

Donderdag
Vrij van stage, werken bij mijn vrijdagbaantje

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Bij ons in Brabant is een school voor hoogbegaafden nl. in Sterksel.
Gr. tantetje.

4:11 PM  
Blogger ploenk said...

Ja?!?! Oeoeoeh, dat ga ik dinsdag eens ff uitchecken, dankje dankje!

5:07 PM  

Post a Comment

<< Home