June 09, 2006

Ik eet uit

Moeder en Zus zijn op vakantie om op grootse wijze het einde van de middelbareschooltijd van Zus te vieren. ploenk is daardoor overgeleverd aan de grillen van bruder en bruder. Noo wee dat ze daar gelukkig van wordt. Dus besluit ze een ik-eet-uit-week op te zetten.

Op de meeste dagen eet ze bij vrienden en bekenden, er zitten twee afhaalmaaltijden bij, maar gisteren at ze bij een tot-dan-toe onbekende. Als je helemaal naar Berlijn reist om mensen te ontmoeten, kun je ook best bij iemand in Amsterdam gaan eten. Das een stuk makkelijker zelfs.

's Middags krijg ik nog wel een verontrustend berichtje: "Tijdens het verblijf van mijn twee huidige gasten heeft na de afwas de afvoer het begeven. Afwassen doe ik inmiddels onder de douche. Koken wordt behelpen. Kortom: dit etentje had weleens gelegener gekomen dan vanavond. Niettemin ben je welkom. Maar wat ik maar wil zeggen is dat het een wat chaotisch gebeuren kan worden." Maar zoals iedereen inmiddels weet, hou ik van avontuur en ben ik niet bang voor een beetje viezigheid.

Als ik aankom ligt gast Bahador (21) uit Canada/Iran op de bank te slapen. Althans, dat probeert hij. Gast Dave (39) uit de USA is boodschappen aan het doen. Ik bekijk de landkaart op de muur waar alle gasten van Ramon (31) hun naam hebben opgeschreven. Voor het eten vertrekt Bahador en komt Equiline (25) uit Amsterdam ons gezelschap weer versterken.

Wat volgt zijn geanimeerde Nederlandse en Engelse gesprekken. En een uitgebreid viergangendiner. Dave heeft zijn kookkunsten tentoongesteld. Iemand ooit plakken feta gebakken? Erg lekker op bruin stokbrood! Ronde 2, salade voor de vitamientjes. Ronde 3, pasta met a little bit to much garlic en na de afwas een lekker bakkie ijs.

Zo'n ik-eet-uit-week bevalt mij wel, dat moet ik vaker doen!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home