June 17, 2006

GeNEE?smiddelen

Bijna elke week staat er wel weer een in de Metro en Spits, een advertentie van Kendle geneesmiddelenonderzoek. En elke keer vraag ik me weer af of ik mee zal doen.

Waarom niet? Omdat ik het niet in kan passen in mijn dagelijks leven, omdat ik geen onzinnige chemische troep in mijn lichaam wil en vooral omdat ik bang ben voor de risico's. Die er waarschijnlijk niet eens zullen zijn, anders zou dat bureau zich er echt niet aan wagen.

Dus waarom dan wel? Omdat je zelf ook graag goede medicijnen wil als je ziek bent, omdat het weer een mooi avontuur is en vooral, omdat het superveel geld oplevert.

================================================
Doelgroep
Voor dit onderzoek zijn wij op zoek naar gezonde mannen en vrouwen van 18 t/m 55 jaar. Lichte rokers mogen deelnemen.
Geneesmiddel
Het betreft een nieuw geneesmiddel dat mogelijk in de toekomst gebruikt kan worden voor de behandeling van HIV. Het onderzoeksmiddel zal worden toegediend in de vorm van een tablet of capsule.
Studie periode
Juni - Oktober 2006
Bijzonderheden
Het onderzoek bestaat uit 2 groepen van elk 9 vrijwilligers. Het onderzoek duurt 90 dagen. Het onderzoek omvat een opname periode van 9 dagen, een opname periode van 2 dagen, drie opname periodes van 3 dagen, 4 korte bezoeken aan onze unit en tenslotte 2 nacontroles. Voordat u mee kan doen moet u eerst een medische keuring ondergaan.
Vergoeding
Bij voltooiing van het onderzoek ontvangt u 2400,-.
================================================


Voorstanders en tegenstanders?

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Als er niks mis kan gaan dan valt er ook niets te testen. En als het om de werking zou gaan dan kunnen ze beter HIV patienten nemen. En het gaat weldegelijk weleens mis:

http://www.nrc.nl/wetenschap/article253335.ece

Maar gaat het goed, dan is het makkelijk geld verdienen ja.

2:18 PM  
Blogger ploenk said...

Ik weet dat jij het niet zou doen, en ik weet ook wel dat het allemaal geen pretje zal zijn en dat er heus een kans bestaat dat het misgaat. Maar toch, ik twijfel, ik kan het geld goed gebruiken...

4:41 PM  
Anonymous Anonymous said...

Neem geen risico's. Er is altijd wel iemand waar je voor je geld terug kunt! gr.m.

2:25 PM  
Blogger ploenk said...

Ik wil niet voor m'n geld terug ;) Ik wil eigen geld (en vooral makkelijk en snel, hahaa!)

3:47 PM  

Post a Comment

<< Home