July 23, 2005

Op zoek naar een fotoboek

Ongeveer 170 foto's hebben we af laten drukken. Van Tom z'n foto's gaan we ook nog wat laten printen. Stel dat we aan de 180 foto's komen. Hoeveel passen er op één pagina? Dat kunnen er, afhankelijk van de hoeveelheid foto's van één onderwerp en afhankelijk van liggende of staande foto's, twee, drie of vier zijn. Laten we dus uitgaan van een gemiddelde van drie. Dan hebben we 60 kantjes nodig. Dus 30 bladzijden.

Ik sta in de winkel. Nooit geweten dat er zoveel verschillende soorten fotoplakboeken zijn... In alle kleuren van de regenboog en in allerlei soorten en maten. Er is eigenlijk geen goede middenweg voor mij: 40 te kleine bladzijden, 60 te grote bladzijden. Ik wil 40 grote of 60 kleine!

Maar nee, shit! Stop!

blad·zij·de (de ~)
1 elk van de beide zijden van een blad papier in boek, krant of tijdschrift => pagina

Dom, dom, dom natuurlijk, een bladZIJDE is een kántje! Moet ik na bijna een half uur weer alles over een andere boeg gooien. En weer is er weer niet datgene wat ik zoek: 60 te kleine bladzijden of tachtig te grote.

Als ik meer dan een uur later thuiskom met een felblauw boek met 80 kleine bladzijden, blijkt dit ook niet te werken. De bladen zijn zo rechthoekig smal, dat er maar één rechtopstaande foto op een bladzijde past. Dat gaat dus ook niet werken. Argh! Een fotoplakboek maken een goed idee? Hoe kom ik er bij?!

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Ik, Peter, heb het zelfde probleem
Ik zoek foto plakboeken met zwarte bladzijden en tussen de pagina's spinrachfolie. Waar,waar, waar?

1:51 PM  

Post a Comment

<< Home