December 10, 2004

Mijn haar zit scheef!

Dinsdag was ik bij m'n moeder, waar een thuiskapster mij knipte. Dat was nodig, heel nodig.

Mijn zusje, twee dagen eerder: "Hee, doe je haar eens los. Woh, je hebt al bijna lang haar! Nee, je HEBT al lang haar!"

Ik kon de onderkant niet eens meer aanraken, zo lang was het inmiddels geworden. Elke ochtend stond ik minstens vijf minuten te kammen, zo'n knoopjesvorming was er. Dus het was weer tijd voor mijn jaarlijkse knipbeurt.

Ik werd geknipt, niets aan de hand, vijftien centimeter er af, het kwam nu tot m'n schouders. Toen was m'n moeder aan de beurt. Ik vond dat het er een beetje scheef uit zag aan de voorkant, maar ik durfde niet te zeggen. (Misschien hoorde het wel bij het model) Toen vroeg m'n moeder zelf "Je knipt toch wel recht he" Kapster: "Jaa". Ahum.

Een paar dagen later: ik had gedoucht, mijn haren gekamd, ik keek in de spiegel: oei! Dat zag er niet zo best uit. Het is gewoon echt niet recht! Rechts is het korter dan links, en aan beide kanten ziet het er gewoon 'happig' uit. Nou maakt dat voor mij weinig uit, ik heb het toch altijd vast. Maar toch!! (De kapster zei nog tegen mijn moeder: "Nee, jou haar is veel dikker hoor, veel stugger. Dat van je dochter is echt dun, daar kan je niets mee.")

Jeej...

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Stomme kappers.

Er werken teveel pruts(t)ers in die business. Ook bij een 'dure' kapper kan het misgaan.

Patrick.

5:28 PM  
Blogger ploenk said...

nooit meer naar de kapper gaan is ook zowat...

1:40 PM  

Post a Comment

<< Home