December 06, 2004

Sinterklaas kapoentje

Zaterdagavond vierden we sinterklaas op de Orion. Een gedicht en een cadeautje van vijf euro was de deal. Het was erg gezellig! Met z'n alleen bij de open haard, met allerlei lekkers en twee zakken cadeautjes. Ik was erg blij met mijn cadeau: een kruidenset. Danku sinterklaasje!

Ik had zelf een reisrummicub gekocht. De bordje waren helaas wel een beetje karig...

Het begin van het gedicht dat ik schreef:

Sint zat te denken wat voor thee hij in zou schenken
Hij had namelijk geen zin in fris of koffie

"Ik loop ook al de hele dag in m'n oude kloffie
Altijd maar die saaie mijter op m'n kop
Het is net een verkeersbord met een wegwijzer er op"

Maar wat voor thee zal hij nou inschenken?
Gewone thee, of thee met een smaak

"In ieder geval met een lading suiker er in,
dat is alvast een goed begin
Misschien ook wel een koekje er bij
Of nee, pepernoten, dat is echt iets voor mij"

Ondertussen zit de sint nog steeds te denken
wat voor thee hij zal drinken
Dan begint zijn hersenpan te blinken

"Ik laat die thee voor wat hij is
met mijn nieuwe plan is ook niets mis

Zondagmiddag gingen we naar mijn moeder. Daar hebben we lekker gekookt, gebakken en gedaan, en na het eten hadden we daar surprises met gedichten en een cadeau van 15 euro. Ook had iedereen nog wat extra cadeautjes gekocht. Het was een gezellige gekleurde bende!

Ik had een cactus gemaakt en een cadeaubon gekocht bij een gitaarwinkel.

Het eerste deel van dit schrijfsel:

Toen we lootjes gingen trekken was jij er niet bij
Maar mama had een heel plan bedacht daarbij

"Heb je R. zet een ja, heb je hem niet, zet een nee"
Voordat dit nodig was duurde wel een keer of twee
(drie, vier, vijf)
Uiteindelijk trok ik jou en nu zit ik met dit geschrijf

Ik wist niet wat ik moest maken
Ik heb daar verschillende kreten om moeten slaken

Ik wist niet wat ik moest kopen,
Dat je nog zou mailen zat ik te hopen

Ik wist niet wat ik moest schrijven
Maar een gedicht kon natuurlijk niet achterblijven

Ik heb een erg gezellige zondag gehad en ook deze dag was ik blij met mijn cadeautjes. Volgens mij waren dit wel een van de leukere sinterklaasdagen van de afgelopen jaren.

Dag sinterklaasje, tot volgend jaar!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home