November 29, 2004

Schrijven op rijm, dat is niet fijn

Bij mijn moeder thuis vieren we sinterklaas. We hebben onze wensen op briefjes geschreven en de lootjes getrokken. We moeten een surprise maken én een gedicht schrijven.

Het cadeau is inmiddels in huis. Op internet heb ik een surprise-idee gevonden. Dit heb ik naar eigen inzicht uitgewerkt. Gisteren heb ik hiermee een begin gemaakt. Het wordt wel leuk. Niet prachtig mooi, maar mislukt kun je het ook zeker niet noemen. Ik hoef alleen de afwerking nog te doen. Zou ik dit jaar eindelijk (voor het eerst) een surprise gemaakt hebben die me weinig moeite heeft gekost en er toch hip uitziet? Wie weet...

Maar nu het moeilijkste gedeelte nog, een gedicht maken... Ik vind dat niet fijn (ik haat het nog net niet). Het is gewoon moeilijk. Iets persoonlijks voor iemand schrijven is al lastig, zeker als het vrolijk, gezellig en positief moet zijn, maar daarnaast moet het ook nog eens in rijm! Misschien dat ik dit jaar maar een modern stuk poëzie in elkaar ga flansen.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home