November 30, 2004

Kleine kans

Gisteren gingen we even snel tussendoor lootjes trekken bij de ouders van Vriend, voor kerst.

Dat doen we zodat iedereen cadeautjes krijgt. We hoeven namelijk verder geen surprises, gedichten en andere ongein te produceren. (Ik heb trouwens zijn vader, hij wil twee cadeaus: "Baantjerboek. Zie kast welke ik al heb". "Portemonnee. Niet te groot, want ik heb niet zoveel". Hmmm...

Maar goed, we kregen ook nog een sinterklaascadeautje voor de leuk. Het decemberkalenderkraslot. Hiermee mag je elke dag in december één vakje openkrassen. Bij zoveel plaatjes van een kerstman (veel!) win je dat bedrag (veel!), bij zoveel plaatjes van een rendier (weinig) win je dat bedrag (weinig). (Alsof kerstmannen belangrijker zijn dan rendieren!)

Ik heb nu al zin om al die vakjes als een gek open te krassen. Ik hou van vakjes open krassen. Het is nog extra leuk omdat je om bij het krasvakje te komen eerst nog een deurtje open moet maken.

Vroeger, als ik een decemberchocolaatjeskalender had, kreeg ik het redelijk voor elkaar om toch gemiddeld elke dag een deurtje open te maken. Dagen leefde ik uit naar de 25e, dan kreeg je namelijk een extra groot chocolaatje.

Ook nu heb ik zin in het eind van december. Dat weet ik eindelijk of ik een prijs gewonnen heb. Ik ben benieuwd of ik het volhoud om de vakjes niet eerder open te krassen dan toegestaan. Ik vind het namelijk ook al lastig om de scheurkalender op de wc niet in één keer uit te lezen. Daarnaast moet ik het decemberkalenderkraslot nog delen ook!

Wie het eerste opstaat mag krassen lijkt mij een goede deal. Alleen krassen voor 06.00 is niet toegestaan. Dat is valsspelen.

Enniewee, stel dat de winkans groter zou zijn als ik me zou houden aan één vakje krassen per dag, zou dat me dan wel lukken?

0 Comments:

Post a Comment

<< Home