December 02, 2004

De krant

Ik hou helemaal niet van kranten. Het zijn grote, onhandige dingen, de nieuwsberichten vind ik vaak te lang en de onderwerpen meestal saai. Toch moet ik er aan geloven. Voor het vak 'Journalistieke Vaardigheden' op school, moet ik elke week de weekendeditie van de Volkskrant lezen. Nu vind ik de krant dus al stom, maar nu zijn mijn weekenddagen ook nog eens de drukste dagen van de hele week. En op maandag of dinsdag de krant lezen is ook zo wat: oud nieuws is helemaal niet te pruimen natuurlijk. Een derde dilemma is, dat ik dat ding ook elke keer moet kopen (en dat vergeet ik). Ik ken wel mensen die een abonnement hebben, maar die wonen minstens 5 kilometer verderop. En nu doe ik niet aan sport, dus dat eind fietsen zou wel goed voor me zijn, maar het is ook nog eens winter. Bah.

Nu heb ik pas geleden een proefabonnement aangevraagd, voor vier weken, want we moeten voor het vak 'Media en Cultuur' ook nog eens een verplichte opdracht maken over het verschil in de cultuurkaternen tussen twee kranten, van twee weken lang, maar het is balen dat ik dat abonnement pas vanaf volgende week ergens een keer krijg, want nu zit ik telkens zonder krant in de les journalistiek. (Wow! Deze alinea is één lange zin: goed fout! ;))

Ook het lezen van het nieuws op internet verloopt niet zo soepeltjes. In het weekend vergeet ik het, en als ik dan voor de les op woensdag nog even snel wil checken, is al het nieuws van het weekend al verdwenen. Want dat is dan geen nieuws meer natuurlijk.

Nee, het is maar goed dat ik 'Media en Informatiemanagement' ben gaan studeren, en geen Journalistiek!


0 Comments:

Post a Comment

<< Home