December 13, 2004

Deed jij mee?

Natuurlijk heb ik meegedaan met "Het Groot Dictee der Nederlandse Taal".

Vorig jaar deed ik voor het eerst mee. Ik had toen net twee weken eerder een tentamen Nederlands gehad en begon dus vol goede moed. Ik weet niet meer hoeveel fouten ik had, al weet ik nog wel dat het me tegenviel. Toen ik mijn score echter prijsgaf aan wat bekenden hier en daar, bleek dat het nog wel meeviel. Dat het standaard is dat er zoveel fouten worden gemaakt.

Dit jaar mijn tweede editie. En deze keer niet geoefend met spelling, grammatica en moeilijke woorden. Toch viel mijn score wel weer 'mee'. Dertig fouten tegenover het gemiddelde van vijfentwintig fouten van de televisiedeelnemers. Het kan beter, dat weet ik ook wel, maar ik weet óók zeker dat iedereen die op de televisie het dictee heeft gedaan, wél heeft geoefend!

Volgend jaar weer!

Haha! Na de uitzending bleek dat 'Pampus' in de uitdrukking 'voor pampus liggen' toch met een kleine letter moet, en dus heb ik welgeteld maar negenentwintig fouten!!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home