April 17, 2006

Maastricht

PF slaapt in een hoogslaper en de wekker staat beneden, dus als ik wakker schrik van het ding moet ik hem ook nog proberen uit te krijgen. Na deze pittige start van de dag staan we langzaam op. We drinken koffie en thee uit megamokken van de Starbucks. Dat hoort niet. Koffie van Starbucks moet in een kartonnen beker. Om half elf gaan we de deur uit, want we hebben afgesproken met FV, ook een member van The Hospitality Club. Hij komt uit een stadje uit de buurt en we gaan vandaag met hem op pad. Ik heb een route uitgeprint die over de Sint Pietersberg en via het Belgische stadje Kanne loopt. Maar ik heb geen zin om de route te lezen want dat gaat toch altijd fout, dus FV is Mister Guide. En een goeie ook nog, want hij weet vanalles te vertellen over vanalles! Na de tocht drinken we wat in de stad en gaan we vervolgens naar een pizzeria die een studentenkorting (!) geeft. We worden geholpen door een wat oudere man. Doordat wij al de hele dag Engels hebben gesproken met elkaar beginnen we tegen hem ook in het Engels. Dat maakt de man niks uit, door alle toeristen spreekt ie van alles wat, maar eigenlijk vooral Italiaans. En een grappenmaker dat ie is, bijna vermoeiend! Om zes uur lopen we naar het station. Daar stapt FV op zijn fiets, PF loopt naar huis en ik ga in de trein zitten. Als ik om tien uur thuiskom, ben ik moe maar voldaan. Mijn eerste mini-wereldreis is volbracht!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home