April 15, 2006

Den Bosch

Ik sta om acht uur op, zit om negen uur in de trein en sta om tien uur op het station van Den Bosch. Ik heb nooit geweten dat deze Brabantse stad eigenlijk zo dichtbij is. Ik haal een ns-wandeling bij de balie en print een routebeschrijving uit naar mijn eerste bestemming van vandaag: PW. PW is lid van The Hospitality Club, waar ik me een paar weken geleden bij heb aangemeld. Vandaag ga ik met hem een rondje Den Bosch doen. Eerst maken we, hoe toeristisch, een tochtje op een fluisterbootje door de Binnendieze, dat is een waterstelsel waar de stad zo'n beetje overheen is gebouwd. De schipper is in zijn nopjes met zijn eerste rondvaartje van dit jaar, dus we worden uitvoerig van alle weetjes op de hoogte gesteld. Erg leuk. Na dit winderige tochtje gaan we de natuur in. We lopen langs natuurgebieden, door de bossen en om de plas 'De IJzeren Man'. Als we vier uur later met moeie voeten het centrum weer inlopen ga ik even shoppen en doet PW boodschappen. Bij hem thuis kijken we een film, eten we een visje, drinken we een glaasje en gaan we vervolgens op bezoek bij zijn broer W. Die stelt voor om nog even wat te gaan drinken in zijn stamkroeg Kabberdoes, een onofficiele gay-bar. Het wordt gezelliger en gezelliger en voordat we het weten is het vier uur 's nachts. Oeps, daar gaan mijn plannen voor morgenochtend!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home