August 18, 2005

Verjaren

Mijn vriendinnetje I. is vandaag jarig. De afgelopen twee jaren was ze op haar verjaardag in de verre buitenlanden Afrika en Indonesië. Dat krijg je hè, als je in de zomer jarig bent en graag op reis gaat. Deze zomervakantie bleef ze echter in ons koude kikkerlandje. Omdat ze moest sparen voor een half jaar stage in Griekenland. Maar nu had ze dus wel tijd om haar verjaardag te vieren.

Helaas hebben niet alle vrienden van Irene vakantie, óf zijn ze nu juist zelf in verre buitenlanden. Ook heb je figuren die bij een uitnodiging: "picknicken om tien uur" denken dat het om tien uur 's avonds gaat. Uiteindelijk zitten we met z'n achten te picknicken in het bos. Best gezellig.

Nu moet ík mijn verjaardag nog vieren. Over nog minder dan een maand verjaar ik ook alweer. Ik ben nog niet zo oud dat ik mijn verjaardag niet meer wíl vieren omdat dat mijn neus zo op de feiten drukt, maar picknicken kan ik nu natuurlijk niet meer. Dus wat zal ik doen? Vriend en ik vieren in ieder geval weer onze gezamenlijke verjaardag voor onze families. Maar vorig jaar is gebleken dat het huis dan min of meer vol zit. Er kunnen dan geen vrienden of vage kennissen meer bij.

Ik denk er nog even over na. Ideeën kunnen onder correspondentienummer 001 gedeponeerd worden in de commentbox.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home