November 07, 2004

Spelletje hier, spelletje daar

Vorige week zondag waren Vriend en ik samen met S., M., S., en L. naar het Spellenspektakel in Eindhoven. Helaas was ik de nacht er voor naar een scoutingfeestje geweest dat zeer gezellig was. Dus ik liep er ietwat vermoeid rond.

Na een rondje gelopen te hebben, bemachtigden we een tafel, waar we voor een paar uur onze thuisbasis hadden. Steeds liepen we naar de kast met spellen om weer wat uit te proberen.

Na een tijdje hadden we het wel even gehad met de spelletjes en gingen we in tweetallen de rest bekijken. Er was erg veel te zien, overal kon je spelletjes spelen en overal waren winkeltjes.

Helaas waren er geen gigantische kortingen, zoals we dachten en daarom hadden we het al snel gezien. Met een duf hoofd heb je de spelletjes op een gegeven moment ook wel gehad.

Toen alles dicht ging, zijn we in Eindhoven wat gaan eten. In een Braziliaans restaurant geloof ik. Erg lekker en ook heel gezellig. Om elf uur s'avonds waren we weer thuis en doken we meteen het bed in.

We hadden de smaak wel te pakken en de volgende dag gingen we meteen naar een aantal spellensites. Zo hebben we een heel goedkope internetwinkel gevonden (www.besteleenspel.nl), maar ook de site van 999-games (www.999games.nl), ons favoriete merk, bleek een leuke verrassing in petto te hebben.

Die hebben namelijk de zogenoemde 'Mega-Sale'. Oftewel, verouderde en beschadigde spellen voor een verlaagde prijs. Elke woensdagmiddag kun je er heen om te kijken of er iets bij zit.

Ik ging er dus meteen die woensdag heen. Met de trein vanuit school, naar Weesp. Het was een pittig eindje lopen. Daar aangekomen werd ik mee genomen naar een klein kantoortje met stapels spellen langs de muren. Vooral veel Duitse spellen, maar ook wel veel mooie verouderde spellen. Ik heb drie spellen meegenomen voor veertig euro. Best leuk dus.

We gaan waarschijnlijk volgend jaar niet weer naar het spektakel, maar de 999-leverancier in Weesp zullen we waarschijnlijk nog wel vaker bezoeken.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home