October 30, 2004

Duur

Ik was gisteren uit eten bij "De Drie Vrienden". Nooit doen!

Ze hebben twee kaarten: de menukaart en de dessertkaart. Alle gerechten hiervan kosten zeven euro. Je begint bij de menukaart. Daar moet je minstens twee gangen uit kiezen. De gerechten hebben allemaal het formaat van voorgerechten. Ze zijn ook nog eens erg apart, dus het overgrote deel durf je daarom eigenlijk niet te nemen. Je patat, salade of brood moet je apart bijbestellen.

Alsof dat niet erg genoeg is: dan volgt de dessertkaart. De desserts zijn op zich wel leuk, die zou je juist allemaal wel willen nemen, alleen die prijzen... En als je nou lekkere grote porties krijgt, maar nee. Ohja, en ik bestelde: "gemarineerd vers fruit huppeldepup". Ik wist niet precies wat ik mocht verwachten, maar het leek me leuk en het klonk lekker. Niets was minder waar. Marineren is namelijk een tijdje in een marinade gooien, dus ik kreeg rode vruchten in een rood sausje. Alsof ik een taartvulling aan het oplepelen was. Het was volgens mij absoluut niet vers.

En dan krijg je de rekening en besef je dat je net 110 gulden hebt uitgegeven aan zes armetierige hoopjes voedsel. Om verdrietig van te worden...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home