October 26, 2004

DOM DOM DOM

Ploenk heeft tentamen dinsdagochtend. Het plan is om een trein eerder te nemen om zo mogelijke overstapproblemen te omzeilen en lekker op tijd op school te zijn. Maandagavond zijn er nog vrienden op bezoek. Lekker eten, leuk spelletje, laat naar bed. Maar de wekker, mijn grote vriend, is goed gezet. Om kwart voor zeven. Kan ik rustig opstaan, lekker douchen, wakker worden, ontbijten, lunch klaarmaken, mail checken, tentamenlokaal checken, enzovoort.

Om vijf uur wordt ploenk wakker. Ik moet plassen. Ah, nog twee uurtjes slapen, mooi.

Dan gaat de wekker, hmnhmnhmn, ik wil nog niet. Blik op de wekker: 7.45 AaAAARRrrrrGgGGhhHHHhH!!!!! NEEEEEEEE!!! Ja dus. Gisteravond ging het blijkbaar zo: "ohja, wekker nog zetten, kwart voor zeven, dat is klik klik zeven klik klik vijenveertig".

Ik spring razendsnel "kut kut kut roepend" het bed uit. In enkele seconden wordt besloten de volgende trein te nemen, in sneltreinvaart toch nog te douchen en broodjes te smeren om mee te nemen. Ondertussen ligt Vriend nog steeds in bed. Niet wakker geworden van het gestommel, het ge-kut kut kut en alle lichten. Frustrerend eigenlijk.

Dan blijkt later als hij toch wakker is geworden ook nog dat hij om zeven uur last kreeg van herrieburen en daarom oordoppen in gedaan had. Neeee!! Je wist toch dat ik kwart voor zeven op moest! Wel wakker worden van de buren, maar niet van mijn hectische uitbedspringperikelen, hoe krijg je het voor elkaar... :)

Uiteindelijk stond ik een half uurtje later bepakt en bezakt beneden in de schuur, schoon en klaar om te vertrekken. De trein had geen vertraging, ik was op tijd op school en het tentamen was een eitje. Phew...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home