October 25, 2004

Onzinnig!

Met het tentamen voor de deur besloot ik om de cd-rom eens te gaan bekijken die bij het leerboek hoort. Die zou namelijk erg goede opdrachten bevatten. Nou, daarin hadden ze gelijk: er waren erg veel opdrachten die er goed uitzagen om te oefenen. Het enige probleem was, dat er nergens antwoorden te vinden waren.

Ik kwam op het goede idee om de uitgeverij te mailen met de vraag of ik het goed gezien had en waar ik de antwoorden kon vinden.

ploenk: Klopt het dat op de cd-rom van het boek 'zakelijke communicatie' geen antwoorden bij de opdrachten staan? Zo nee, waar staan ze dan? Zo ja, waar kan ik ze dan vinden? Ik vind het namelijk heel storend en absoluut nutteloos om opdrachten te maken zonder te kunnen controleren of ik het goed gedaan heb.

Wolters: Dit klopt, er is voor docenten een docentenhandleiding gemaakt met de antwoorden, u zult dus bij uw docent de antwoorden op moeten vragen.

ploenk: Mag ik vragen waarom dit zo is gedaan? Dat is toch helemaal niet handig? Straks willen alle studenten de antwoorden weten en is mijn docente zich scheel aan het kopiƫren.

Wolters: Dit is een extra service van ons aan de docenten. Het is de beslissing van de docent om de antwoorden dan te kopiƫren en beschikbaar te stellen voor de studenten.

ploenk: Maar ik bedoel: waarom staat het niet op de cd-rom als service naar studenten?

Wolters: Hier is niet voor gekozen door de auteur en de uitgever. Helaas voor u.

En daar kon ik het mee doen...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home