October 26, 2004

Fiets weg

Eén jaar staat de fiets bijna uitsluitend binnen. Daarna gaat het buiten ruim één jaar goed met extra slot. Die gaat vervolgens stuk. Dan gaat het nog ruim een jaar goed met alleen het gewone slot. Maar dan, vier maanden na het aflopen van de verzekering, moet het inderdaad toch een keer fout gaan...

Na een surpriseparty annex afscheidsfeestje ga ik met Vriend nog naar de Tagrijn. Daar heb ik het niet zo naar m'n zin, dus ga ik al vrij snel naar huis. Vriend zit gezellig met vrienden te kletsen dus die blijft nog ff hangen. Om drie uur zal hij uiterlijk naar huis komen.

Thuis kijk ik wat tv en lees ik een boekje. Iets voor drieën ga ik naar bed. Met het lichtje aan en de slaapkamerdeur open wacht ik toch nog maar ff totdat mijn lief thuis komt.

Ik schrik wakker van de deur en kijk op mijn wekker. Kwart over vier. Hmmm... Dan krijg ik te horen dat zijn fiets gestolen is en hij nog even langs het politiebureau geweest is. Maar ik ben te moe om alles uitgebreid te bespreken, en ik val in slaap.

De volgende middag hebben we het er nog even over. Mijn fiets stond niet naast die van hem en omdat ik tegelijkertijd met een kennis naar huis ging, heb ik niet op die van hem gelet. Die namiddag hebben we nog een rondje door het centrum van Hilversum gelopen, maar helaas. Vrienden zijn op de hoogte gesteld, het Internet wordt in de gaten gehouden en de baas denkt na over een 'fiets van de zaak'.

Clue van het verhaal: begin je extra slot pas te gebruiken nadat je verzekering is afgelopen...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home