August 31, 2004

Geld

Met het nieuwe schooljaar begint voor mij ook een nieuw bijbaantjesjaar. Vorig jaar had ik geen vast bijbaantje. In het begin was ik nog oproepkracht bij een kinderdagverblijf, later deed ik alleen nog oppaswerk en voor de rest kreeg ik een goed bedrag van de IB. maar een echt vast bijbaantje vinden was moeilijk. Niet te doen eigenlijk. Want ik had elke week een ander rooster. Vaak wel één dag in de week vrij, maar áltijd een andere.

Dit jaar moet dat anders. Ik wil meer geld.

Ik ben de hele school doorgegaan om daar een bijbaantje te vinden. Daar zullen ze het namelijk wel begrijpen als ik elke week aan andere dag wil werken. Ik heb twee toezeggingen gekregen dat ik gebeld wordt. Ook heb ik bij www.studentenwerk.nl alle mogelijkheden onderzocht en heb ik gesolliciteerd voor een "paar-keer-per-jaar-baantje" waar ik dan kleding moet passen voor een bekend kledingmerk. Over twee weekjes krijg ik hierover meer info.

Een oud-klasgenoot stuurt me een berg links van websites voor promotiewerk. Dat is ook wekelijks in te delen. Misschien wat minder leuk in regen en wind en Groningen (wie weet), maar wél flexibel. Alleen is dat natuurlijk bij elke student bekend, dus veel concurrentie. Als ik maar niet mensen een abonnement hoef aan te smeren, daar heb ik zelf zo'n hekel aan...

Nou ja, ik zie wel. Over een maand meer.


0 Comments:

Post a Comment

<< Home