August 23, 2004

Op reis

Mijn afgelopen zomervakantie was een beetje anders dan anders. Na twee vrije weekjes en een weekje scoutingkamp had ik nog zes weken over om 'niets' te doen. Waarvan dit de laatste is. Ik deed een soort van freelance/deeltijd journalistisch werk en had dus plenty of tijd over. Ik heb eindelijk weer eens echt boeken gelezen en televisie gekeken.

Met Vriend ben ik er een weekje tussenuit geweest. We zijn in een hotel vlakbij Arnhem geweest. Elke ochtend heerlijk ontbijtbuffet, elke avond lekker afkoelen in het zwembad en overdag een beetje wandelen, fietsen of dingen bekijken. Echt geweldig. Dat is nu twee weken geleden.

Ondertussen heb ik het gevoel dat ik iets 'mis'. Mijn zussie is nu op kamp naar Engeland met haar scoutinggroep. Ik wou echt dat ik mee had gemogen. Lekker met zo n groep vrienden een beetje rondtrekken, lol maken en vakantie vieren. Tot nu toe had ik zelf ook elk jaar zoiets actiefs. Maar nu dus niet. En ik besef dat zoiets voor mij toch 'het echte vakantiegevoel' is.

Dus nu zit ik met een gek gevoel. Ik heb zin om weer aan het nieuwe schooljaar te beginnen, maar ik wil ook nog wel iets van 'vakantie'. Dus nu loop ik met het idee rond om in mijn zogenaamde 'herfstvakantie' nog iets te gaan doen. Hopelijk is er een vriend/vriendin/bekende van mij, die dan tijd, zin, geld en dezelfde ideeën heeft, en anders ga ik op zoek naar een reisgenoot. Denk ik.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home