July 26, 2006

De dag des doods

Ik word wakker met een vervelend gevoel in mijn maag. Ik wil eigenlijk niet ontbijten. Maar verstandig als ik wil zijn, eet ik toch een appeltje. Een uur later ligt dat appeltje in een emmer, en vele keren boven een emmertje hangen zullen volgen. De hele dag ben ik ziek zwak en misselijk. Ver-schrik-ke-lijk. Lig je daar, op een grasveldje, bij minstens zo'n vijfendertig graden, in de schaduw van een aanhanger of een tentzeiltje. Je moet drinken, maar alles komt er weer uit. 'Waar is het begin en waar is het einde, ik wil naar huis', denk je dan. Gelukkig is daar 's avonds eindelijk het einde. Mijn maag draait niet meer, het ergste is voorbij.

7 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Slechte koeling of het oventje niet heet genoeg? Of was je het enige slachtoffer?

5:56 PM  
Blogger ploenk said...

Het oventje was prima! :) Virus of bacterie uit het riviertje waarschijnlijk. 20/120 mensen zijn uiteindelijk in meer of mindere mate ziek geweest.

6:13 PM  
Anonymous Anonymous said...

Riviertje? Volgens mij komen daar gevaarlijke bacterieën nauwelijks in voor. Stilstaand water en plassen wel. Maar ik kan me vergissen.

Je hebt het iig. weer overleefd. ;) En die rare beet ook.

12:35 AM  
Blogger ploenk said...

Door de hitte was er bijna geen sprake meer van een riviertje :) En nu je het zegt, ik zal eens gaan checken of de plek nu echt geen plek meer is :)

11:44 AM  
Anonymous Anonymous said...

Als die plek van binnenuit verdween dan zou het een Lyme bacterie kunnen zijn. (Tekenbeet?)

http://www.lyme.org/gallery/em_sk6.html

11:50 AM  
Blogger ploenk said...

Ik heb geen teek gezien, maar nu je het zegt, er was wel een soort van witte rand. Ik zal de ehbo-masters eens vragen.

11:58 AM  
Anonymous Anonymous said...

Hmmm... *bedenkelijk kijkend*

4:52 PM  

Post a Comment

<< Home