August 03, 2005

Ardennen - dag 3

Je aan je woord houden

Uitslapen. We hebben gisteren besloten, dat gaan we doen: uitslapen. We hebben vakantie, de vorige nacht was kort en de eerste dag was heftig. We zijn op vakantie en we hoeven niets te doen. Conclusie: We gaan uitslapen.

Om tien uur ben ik al lang en breed m'n bed uit. Midden op het veld sta ik in mijn pyjama rek- en strekoefeningen te doen. In de tent blijft het stil. Een uurtje later bakt Zus eieren voor I. en mij.

A. ligt nog in zijn slaapzak. Wij eten, we wachten, we lezen. We worden het zat. Wij kunnen niet niets doen. Als we hadden willen luieren hadden we net zo goed een last-minute all-inclusive naar Turkije kunnen boeken en de hele dag op het strand kunnen liggen. Maar daar houden wij niet van, dus dat hebben we niet gedaan. We zijn nu in de Ardennen en we willen wat dóen. A.!!! Kom je bed uit!!! NU!!! Tegen enen komt hij naar buiten met een slaperig hoofd: "Jullie wilden toch uitslapen, wat willen jullie nou, ik ben de enige die zich eraan gehouden heeft."


Avondvulling

Zoals ik al zei, we leven deze week uit de auto. Onze spullen liggen er permanent in en we gaan er overal mee naartoe. Maar we leven niet alleen úit de auto, we leven ook ín de auto. Zus is degene die ermee begint: "Ik ga in de auto zitten, bekijk het maar."

Door ruimtegebrek hebben we namelijk alleen vervelendzittende stoeltjes mee, de tent is te klein om met z'n vieren te zitten en soms is het wel erg koud buiten. Zus gaat dus zitten lezen op de achterbank. Een uur later zitten we met z'n allen in de auto. Het is te donker om nog te lezen, maar we hebben de grootste lol.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home