July 02, 2005

Je euro is een daalder waard

Ik ga momenteel bijna elke week op zaterdagochtend naar de markt. Want groenten en fruit zijn daar een stuk goedkoper dan bij de supermarkt. Vorige week zag ik ananassen voor een euro, en vandaag heb ik een grote meloen voor vijftig cent gescoord.

Ik ga wel altijd naar de marktkraam die het meeste weg heeft van een supermarkt: je pakt een mandje en loopt door smalle paadjes langs rijen koopwaar. Aan het einde van de route staan een aantal kassa's en krijg je een bonnetje.

Ik hou van die manier van marktwinkelen. Andere kraampjes mijd ik liever. Dan sta je met z'n allen in een 'horizontale rij' en moet je middels hardnekkig oogcontact proberen aan de beurt te komen. Net als in de kroeg, maar dan anders.

De markt, een uitvinding. Ik ben echter benieuwd of ik daar in de winter nog zo over denk.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home