June 29, 2005

Geld ja/nee

Zeker 'foei ploenk'! Het regent hier berichten 'dit gekocht, dat gekocht'. Dat kan zomaar niet!

Ik zit in een dubieuze soortvanspiraal. Fulltime vakantiebaan = geld verdienen en geen tijd hebben om het uit te geven. Nulltime
vakantiebaan = geen geld verdienen maar wel genoeg tijd hebben om geld te spenderen.

Wat gaat hier fout? Een heleboel! Nieuwe bergschoenen had ik heel hard nodig, echt waar. Een rugzak ook wel. Oke, m'n oude doet het op zich nog wel, maar niet lang meer, en trouwens, Vriend heeft ook een rugzak nodig deze vakantie, dus dan heeft hij nu mijn tweedehandse!

Mobi leeft al vijf jaar. Nog steeds niet stuk, maar wel bijna. Als de nieuwe mobi ook vijf jaar meegaat, kost hij maar een tientje per jaar. Koopje toch? De enige spulletjes die strikt gezien overbodig waren, zijn de Ikeadingesjes, maar die zijn wel degelijk nodig voor een beetje sfeer in huis.

Ik kan dus concluderen dat ik al mijn centjes welbesteed heb. Volgend jaar heb ik al deze dingen niet nodig, wat zeg ik, de komende vijf jaar niet. Dus dan kan ik met een gerust hart fulltime gaan werken.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home