June 28, 2005

Kopen om te hebben

Daar ging ik, naar de Ikea. Lekker rustig joh, op de vroege dinsdagmiddag. Het was jammer dat de eerste paar huiskamerhokjes afgeschermd waren: "Wij werken aan nieuwe ideeën".

Toch was ik al gauw een uur kwijt aan de Ikea-wandelroute.

Natuurlijk móest ik daarna bij de bistro even donuts inslaan (5 voor 2 euro), want die zijn zó lekker! Maar die donuts moesten wel even mijn tas in, want ik had ook gewoon honger en zin in een hotdog (65 cent) (dat kwam doordat ik de dag ervoor hotdogs had gezien in een film ofzo).

In het restaurant dronk ik nog een kopje koffie (75 cent) en at ik een Zweeds appeldessert met vanilleroom (75 cent). Ondertussen was ik de leencatalogus aan het doorbladeren die na mijn lunch trouwens in mijn tas verdween. De mevrouw bij de klantenservicebalie was namelijk níet klantvriendelijk geweest.

Ik: "Ik wil graag een catalogus, waar kan ik die..." De bitch: "Die hebben we niet. ... De nieuwe komt pas in augustus." Ik: "Oh, ok, bedankt."

Waarom bleef ik vriendelijk? Het mens heeft me niet één keer aangekeken en na mijn bedankt hield ze haar mond natuurlijk ook gewoon dicht. Wat nou geen catalogussen meer, je hebt nog duizend leencatalogussen, dan 'leen' ik er daar wel eentje van. Daaag!

Ik besloot nog een rondje 'magazijn' te doen. Met een volle maag én een catalogus in mijn tas, kon ik er weer even tegen. Leuke dingetjes heb ik gekocht. Helaas geen schilderijachtige dingen. Die waren óf niet mooi genoeg, óf te duur. Over een paar weken ga ik wel eens terug met Vriend, dan kiezen we wat moois uit en kunnen onze verouderde posters het huis uit.

Ondertussen heb ik pas twee donuts gegeten en liggen er nog drie in de koelkast.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home