June 20, 2005

Hot cooking lava

Ik kan niet tegen de warmte van vandaag. Het is te heet. Vanmorgen heb ik ontbeten op mijn balkonnetje. In de schaduw. Daarna ging ik even in de zon liggen. Na nog geen tien minuten kookte mijn hoofd en vóelde ik m'n huid verbranden. Ik zette mijn thermometer in de zon en binnen no time gaf 'ie veertig graden aan. Hoe kunnen mensen in hemelsnaam zo lang in de zon zitten totdat ze bruin zijn?!

Ik besloot mijn balkonnetje te laten voor wat 'ie was. Ik had immers nog genoeg te doen. Mijn lunch besloot ik ook weer buiten te nuttigen. Terwijl ik van mijn boterhammetjes zat te genieten ging de bel. Het waren mijn broertje en zijn vriendje. Beiden in lange zware baggy pants en zwarte shirts!! Hoe kunnen mensen in hemelsnaam overleven (= niet overkoken) in die kleding?!

Ik heb verder de hele dag binnen gezeten. Het heeft zijn vruchten afgeworpen; ik heb mijn rapporten af en hoef nu alleen nog maar een klein verantwoordingsverslag te schrijven. Hoe later het wordt, hoe warmer het hierbinnen echter wordt. Ik ga straks maar even naar buiten om die vieze hitte weer te voelen, zodat ik vervolgens de binnentemperatuur weer kan waarderen.

Bruin zal ik wel nooit worden.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home