June 29, 2005

Grote sportiviteit

Een goed voornemen; elke dag een stukje skaten in het kader van 'doe eens gezond'. Maandag begon ik ermee. Heen en weer over het tweerichtingsverkeerfietspad, en nog een rondje om het garage/flatgebouwencomplex. Toen had ik het wel weer gehad.

Gisteren heb ik overgeslagen. Ik vond dat drie uur lopen naar, door en terug van de Ikea wel voldoende gezond was. Vandaag dus de tweede ronde. Zelfde stukje maar weer. Het ging iets sneller, want de route was al bepaald.

Maandag had ik het goede idee nog om elke dag een stukje langer te skaten. Vandaag vond ik dat idee iets minder goed. Ik had gewoon geen zin meer. Ten eerste: ik kan helemaal niet zo goed skaten. Ten tweede: iedereen staart me aan. En ten derde: ik had geen water bij me omdat het toch geen mooi weer was, maar ik kreeg wel dorst (en honger).

Mijn rondje duurde een kwartier. Sjonge, kan het er vanaf zeg. Tja, als je niet sportief bent moet je toch érgens beginnen. Van 0% van de dagelijks aanbevolen hoeveelheid lichaamsbeweging naar 50% is toch al een grote stap vooruit!

1 Comments:

Blogger ploenk said...

Vandaag een rondje extra gedaan. Mooi weer doet goed. Mét water. Zat bijna aan m'n half uurtje. Whie!

12:15 PM  

Post a Comment

<< Home