November 10, 2004

Het Blok

Op zondag om 21.30 komt bij "Net 5" altijd Het Blok. Een serie waarin vier stellen in elf weken een casco appartement verbouwen en inrichten. Ik zag de reclames vooraf en omdat ik wel geïnteresseerd ben in woninginrichting besloot ik te gaan kijken. Dat het programma na Expeditie Robinson komt, was (en is) mooi meegenomen, want dan ben ik altijd thuis.

Het programma gaat niet zozeer om de verbouwing, maar meer om de persoonlijke, vaak emotionele strubbelingen en gebeurtenissen. Je ziet niet zoveel van het klussen en de vorderingen in het huis, het zijn meer ruzies en discussies die de klok slaan.

Elke uitzending laat het werk van twee weken zien (in tegenstelling tot Expeditie Robinson waarbij elke uitzending een samenvatting is van maar vier dagen), dus de vraag is ook nog of het wel een goede weerspiegeling van de werkelijkheid is. Maar dat neemt niet weg dat het programma wel erg leuk is om naar te kijken. Je ziet telkens lege ruimtes waarin gescholden wordt, terwijl die het volgende moment omgebouwd zijn tot compleet ingerichte kamers.

De laatste tijd was er na de aflevering ook vaak de mededeling: "Heb je interesse in één van de appartementen, kom dan langs op de kijkdagen". Helaas besefte ik te laat dat ik ook zou kunnen kijken als ik geen plannen had om te bieden op de veiling. Want nu is alles al gereserveerd. Maar ik was eigenlijk wel benieuwd hoe al die woningen er nu in het echt uitzien. Dus: heb jij wel gereserveerd, vertel me hoe het was! (Of neem me mee).




0 Comments:

Post a Comment

<< Home