September 28, 2004

Snoep

Ineens zit ik weer veel vaak met mijn hand in de snoeppot. Nu is het zo dat ik die snoeppot pas twee weken heb, maar het idee is dat ik in z'n algemeenheid de laatste paar weken weer veel te veel onnodige, vaak ongezonde, dingen eet.

Het ging juist zo goed: alleen eten als ik honger had, zo veel mogelijk gezonde tussendoortjes en 's avonds geen koekjes en snoepjes meer eten. Is dat nu voor niets geweest?

Ik gok op een zomerdoelgerichtheid. Wetend dat ik meer buiten ben terwijl er juist ook meer van m'n lichaam te zien is. Dat zorgt dan voor een onbewuste drive die zorgt dat ik mijn gezonde levensstijl volhou. Nu is het weer herfst. De truien verschijnen weer. Het wordt weer veel te vroeg donker. De kaarsjes gaan aan als het schemerig wordt. Ik creƫer gezelligheid. En daar horen blijkbaar (uiteraard ook ontzettend onbewust) lekkere dingen bij. Niet goed. Nee.

Maar ik hou me dan maar voor ogen dat het snoepen mijn winterdepressie voorkomt en dat ik over een half jaartje, gelokt door de zon, toch ineens wel weer de snoepjes in de winkel kan laten liggen.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home