September 13, 2004

Jarig

Als je klein bent is het erg spannend om jarig te zijn. Al een paar weken, zo niet maanden, van te voren ben je al aan het bedenken wat voor cadeautjes je wilt, wat voor taart en wat voor nieuwe kleren. Hoe ouder je wordt, hoe minder belangrijk het wordt. Hetzelfde met bijvoorbeeld sinterklaas.

Ik besef me dan ook nu pas zo'n beetje dat ik over twee dagen alweer jarig ben. Alweer een jaartje ouder, 21 jaar word ik, officieel volwassen zeg maar. Maar geen groot feest voor mij. Gewoon de hele dag naar school. Het is een dag als geen andere. En dat interesseert me ook gewoon niet.

Waarom was het vroeger wel zo spannend? De cadeautjes? Ik vind het nu ook nog leuk om cadeautjes te krijgen. De taart? Ik kan nu helemaal zelf kiezen welke ik wil. Ik weet het niet, maar één ding is zeker, over een paar jaar vraag ik me af hoe ik er nu zo onverschillig over kon doen. Want dan is ieder jaar ouder één jaar teveel.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home