September 12, 2004

Goedemiddag!

Het was lang geleden dat ik op een zondag echt pas in de middag mijn bed uitkwam. Het was dan ook lang geleden dat ik in de nacht van zaterdag op zondag ook pas echt laat mijn bed IN ging.

Gisteren heb ik weer eens gewerkt in de Tagrijn, achter de entreekassa en de garderobe. Na al een hele lange dag. Maar ik moet zeggen, het beviel me wel. Dat m'n zondag dan ineens een heel stuk korter is dan de overige dagen, is een beetje raar, maar op zich niet onoverkomelijk. Dat is dan eigenlijk juist wel weer lekker na zo'n lange dag ervoor.

De wekker ging zaterdag om acht uur. Na douchen en even internet checken ging ik op de fiets naar de Orion, het scoutingclubhuis. Na een kort overlegje met mijn medeleiding verschenen de eerste kinderen om kwart voor tien. De laatsten waren om half één weer verdwenen.

Na een lunch met slagroomtaart en gezouten pinda's hadden we met ons leidingploegje nog een evaluatie en wat overlegjes. Om drie uur ging ik naar huis om me om te kleden en om vier uur had ik afgesproken bij de kerk. Daar zouden wij als scoutinggroep wat hulp verlenen voor het klokkenfeest. Zodoende heb ik tot kwart voor negen achter de bar gestaan, natuurlijk wel afgewisseld met wat pauzes.

Om negen uur begon vervolgens mijn tagrijn werkdag. De eerste twee uur heb ik achter de kassa gezeten en maar een paar mensen naar binnen laten gaan. Het volgende uur, achter de garderobe, werd het al wat drukker. En tussen twaalf en twee, mijn volgende kassa-uurtjes, stroomden de mensen toch wel binnen. Om twee uur verdween de kassa en zat mijn werkdag er op. Ook ik kon nog even genieten van de muziek. En een goldstrike, die ondanks het toegevoegde water nog erg sterk was en toch wel insloeg.

Om kwart voor vier viel ik in slaap en om twaalf uur was het dus pas tijd om op te staan. Goedemiddag!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home