September 27, 2004

Butterfinger

Afgelopen zondag in Bussum was ik even in de Bruna. Daar keek Vriend even rond voor computerboeken. Ik bekeek de kinderboeken. Na het welbekende boek-met-de-spin-en-voelbaar-spinnenweb bekeek ik een ander boek met een mooi goudglimmend blokje op de voorkant. Het ging over een muis die een goudklompje vond op zijn eiland. Na een paar bladzijden ging het boek verder in twee delen. Een verhaal met een slecht einde en een verhaal met een goed einde. In plaats van een staand A4papier was de volgende bladzijde doormidden gehakt in twee liggende A5delen. Echt een geweldig idee vond ik dat.Hieronder volgt ook zo'n soort verhaal, maar dan anders.

Verhaallijn 1:
Een paar jaar geleden kocht ik bij de Xenos een opmerkelijke reep. Een pindakaasreep. Hij was niet duur en bleek errug lekker. De keer daarna dat ik in de Xenos kwam, waren ze echter uitverkocht. Elke volgende keer dat ik er kwam keek ik weer halsreikend uit naar de pindakaasreep, maar tot op heden heb ik nooit meer iets van hem vernomen.

Verhaallijn 2:
Afgelopen vrijdag had ik met mijn vriendin M. afgesproken om weer eens even bij te kletsen. We kwamen er op dat we in het laatste jaar van de middelbare school een keer met een clubje meiden naar Haarlem waren geweest. Daar hadden we bij "America Today" allemaal raar snoep gekocht wat verkleurde, te zuur was, of waar we mee konden fluiten. M. zei dat ze er laatst weer was geweest, maar ze geen snoep meer hadden. Ik zei dat er in Bussum ook een "America Today" is, waar ze volgens mij wel snoep verkochten.

Samenkomende verhaallijnen:
Afgelopen zondag was ik -trouwens vóórdat ik even bij de Bruna was- even bij "America Today" om mijn uitspraak te checken. En ja hoor, ze hadden er nog 'raar' snoep. En, je kunt het al raden, daar lagen ook 'mijn' pindakaasrepen!!! "Butterfingers" heten ze, van Nestle. Ik heb meteen even op Internet gekeken, maar vooralsnog heb ik het idee dat ze enkel en alleen in Amerika op de normale wijze verkocht worden. In Nederland kun je dus blijkbaar bij de op Amerika gerichte winkels terecht, maar daar ben je dan 95 cent kwijt voor nog geen 60 gram. Dus als er iemand Amerika-plannen heeft: Ik heb een boodschappenlijstje voor je! Ondertussen zoek ik zelf nog even verder.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home