September 27, 2004

Baalmiddag

Shit man, was ik nou toch maar gegaan...

Ik zou vandaag maar twee uur les hebben, van 13.45 tot 15.25. Ik wist dat de GVB zou staken en dat er dus geen trams, bussen en metro's zouden rijden. Maar er zouden vanaf Duivendrecht wel gewoon treinen naar mijn schooltje rijden. Dus ik besloot maar gewoon te gaan.

Ik was extra vroeg van huis weggegaan, om 12.30. Zo zou ik, ondanks de vertragingen die de NS aangaf, toch nog ruim op tijd op school zijn. De vertragingen bleken echter nogal serieus...

Om 13.15 kwam mijn trein aan op Duivendrecht. Ik liep naar boven, naar het spoor waar mijn volgende trein om 13.21 zou vertrekken. Er verscheen niets op de borden. En er verscheen ook geen trein. Ik at mijn lolly en wachtte.

En wachtte en wachtte. Maar er kwam geen trein. Om 13.30 werd er omgeroepen dat er vanwege een stroomstoring voorlopig geen intercity's zouden rijden tussen Amsterdam Huppeldepup en Amsterdam Centraal. Dus vandaar.

Om 13.34 zou er wel een stoptrein rijden, maar ook die was niet op tijd en verscheen niet op het bord. Ik besloot maar weer naar beneden te gaan om de trein naar huis te pakken. Want ik had geen zin om alsnog te laat de les in te komen en na afloop veel te lang over de terugreis te doen.

Net toen ik beneden de borden nog eens had bestudeerd, kwam boven de trein naar mijn school toch nog aan. Ik had hem kunnen halen, maar besloot het niet te doen. Er zouden waarschijnlijk toch haast geen medeleerlingen aanwezig zijn, de lesstof had ik al bestudeerd, de vorige lessen voegden weinig toe en ik had geen zin in een dramatische terugreis. Dus ik ging niet. Had ik dat nou toch maar wel gedaan...

Want tot overmaat van ramp had mijn trein naar huis ook nog eens vertraging.

En toen ik een SMS naar Vriend wilde sturen, maar eerst even wilde checken of zijn mobi wel aan stond, kreeg ik de voicemail, wat mij weer bijna vijftig cent kostte, omdat ik door alle omstanders maar haperend uit mijn woorden kwam en een veel te lang, zeer onbelangrijk bericht insprak.

Uiteindelijk kwam ik met de volgende trein rond 14.20 aan in Hilversum. Toen ik thuis kwam had ik dus in totaal zo'n twee uur verspild aan niets doen vanwege het openbaar vervoer. En bedankt.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home