September 27, 2004

Ik schrijf/Ik schrijf niet

Sinds een tijdje wordt de frequentie van mijn dagelijkse schrijfsels kleiner. Ik heb wel tijd, maar geen gespreksstof. Denk ik dan. Want als ik eenmaal -soms met moeite- iets geschreven heb, borrelt de inspiratie ineens op. Zo komt het dat ik soms een week niets schrijf, om vervolgens op een maandag- of dinsdagmiddag wel vijf of zes stukken achter elkaar te tikken. En dat is pas interessante gespreksstof. Want hoe kan dat?

Ik kreeg op school bij het vak redactiemanagement van het boek "Zakelijke Communicatie" de volgende tip: "Stop nooit als je helemaal leeggeschreven bent. Maak dan toch vast begin met een nieuwe alinea, paragraaf of hoofdstuk, dan loop je nooit vast". Misschien dat het in deze context niet helemaal passend is, maar toch voelt het als zoiets.

Nou ja, ik schrijf gewoon nog even lekker verder.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home