September 23, 2006

Blegh

Spinnen, wie vind het GEEN vieze beesten? Ik ben er niet doodsbenauwd voor en ik durf best langs een spin te lopen die naast de voordeur hangt, maar ze blijven wel ENG. Deze bijvoorbeeld,



die zich heel camouflage-achtig had opgesteld (naast de voordeur ja), daar krijg je toch geen gezellig gevoel bij? Daar wil je toch liever heel snel voorbij glippen? En ook langs alle andere honderden grotere en kleinere exemplaren die zich met z'n allen tussen onze struiken en bosjes hebben gevestigd? Ik durf het bijna niet te zeggen, en eigenlijk meen ik het ook niet helemaal, maar alsjeblieft, laat het winter worden, dan zijn die enge dingen tenminste snel weer weg...

6 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Van de week heb ik ook al kennis gemaakt met jullie huispin Henk. Hij vertelde me dat hij nog opzoek is naar woonruimte voor de koude dagen. Heeft iemand nog een stoffig hoekje voor hem over op zijn warme slaapkamer??

4:04 PM  
Blogger Kaatje said...

Iiiiieeeeeew!!!!! Zolang het maar niet mijn slaapkamer wordt :)

8:29 PM  
Anonymous Anonymous said...

Ben ik nou 1 van de enige vrouwen die spinnen (mits ze niet mega-groot zijn + héél erg dicht bij me komen zitten) niet zo'n probleem vind?

Heb van de week nog een relatief grote spin in de keuken laten zitten omdat hij dan mooi de fruitvliegjes op kan eten.

1:42 PM  
Blogger ploenk said...

Haha, ja, die lullig langpootspinnen, hooiwagens of hoe je ze ook wilt noemen, die mogen van mij ook lekker blijven zitten waar ze zitten hoor!
EN zolang die van de foto in de tuin blijft vind ik het ook geen probleem. Maar in mijn kamer of tent: NEE! :D

7:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Wat nou: bang voor spinnen...??!! Het zijn hardstikke mooie beestjes en ze maken kunstige webben: doe dat maar eens na. Kunstenaars zijn het dus.
Wat ik nou weer eng vind: beesten die kronkelen: slangen, duizendpoten en zo'n akelige worm zoals bij die foto van die koe op deze site....brrrrr!!
Ik eindig met een paar "beroemde" uitspraken van wijlen mijn moeder.
Een spin in de morgen
brengt kommer en zorgen.
Een spin in de middag
brengt geluk aan de derde dag.
Een spin in de avend (dialect)
brengt geld dat het davert!

Kijk maar of het klopt!
groeten van tmw (tismewat)

9:48 PM  
Blogger ploenk said...

Ja! precies wat ik bedoel! Een spin in de morgen is een vochtig spinnenweb en eng beest in je gezicht! Duidelijk grote zorgen baart mij dat! :)

Enneh, kom maar op met dat geld ;)

7:34 PM  

Post a Comment

<< Home