May 08, 2006

Natuurlijk

We zitten op een muurtje met onze caffiato. Ik vind het niet meer dan logisch dat we, als we weer teruglopen, de lege bekertjes meenemen. Ik heb altijd ZO'N hekel aan mensen die hun troep gewoon buiten laten liggen. Nog erger vind ik het als ze een koekje of snoepje uitpakken en het papiertje dan op de grond gooien. Vooral als het ouders zijn. Goed voorbeeld geef je dan aan je kinderen. Een klokhuis, en bij hoge uitzondering een houten ijsstokje, gooi ik ook wel op straat, maar met plastic ligt dat echt even anders. Maar goed, wij lopen dus met onze lege bekertjes weg. Komt er ineens een mannetje aanfietsen met een plastic zakje aan zijn stuur: "Goedzo, de dames nemen hun bekertjes mee. Dat doen ze hier nooit hoor. Heel goed. Goedemiddag". Dat zijn nou leuke dingen. Hij blij, wij blij.

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

een klokhuis op straat gooien? In de natuur zou ik dat nog wel doen, dan heb ik het idee dat het sneller verteert. Maar op straat gooien... nee!

riZZy

12:13 AM  
Blogger ploenk said...

Das een uitdrukking, 'op straat gooien'. Ik bedoel dan inderdaad niet midden op de stoep. Maar goed dat ik al 1 medestander heb ;)

9:50 AM  

Post a Comment

<< Home