April 27, 2006

Stageweek 13

Maandag
We hebben eindelijk weer eens een redactievergadering. Voor het nummer dat op 1 juli uitkomt worden druk onderwerpen verzonnen. Ook voor de Street Talk moeten we een vraag verzinnen die we kunnen stellen aan wat jongeren op straat. Het wordt 'Welke zoen zul jij nooit meer vergeten'. Dan horen J., de andere stagiaire, en ik, dat wij deze Street Talk moeten gaan doen. En ook die voor het nummer erna. We kunnen nog net voorkomen dat we niet hoeven te vragen 'Wat is je grootste seksblunder', uiteindelijk wordt het 'Wat vind je het meest aantrekkelijk in een jongen'. Over een paar weken, als het hopelijk wel echt mooi weer wordt, gaan we op pad met een fotograaf.

Dinsdag
De hele dag ben ik op zoek naar informatie over meiden die seks hebben in ruil voor een breezer, een nieuwe spijkerbroek of andere spullen. Ik vind het rapport van de gemeente Amsterdam waar alles even haarfijn uitgelegd wordt. Niet normaal: ik ben twaalf en ga naar een seksfeest. Als ik later iemand van jongerenwerk aan de lijn heb vertelt ze me dat er zelfs meisjes uit groep acht aan zulke seks doen, en dat er op een middelbare school een keer vier meiden zwanger waren van dezelfde jongen. Ja, dat was de meest populaire... Dat het leeft onder de jeugd wordt duidelijk als we een topic openen op een meidensite. In 1 dag is het bericht 1750 keer bekeken en is er 100 keer op gereageerd. Jeetje mina...

Woensdag
Ik mail heen en weer met een publiciteitsmedewerkster van een uitgeverij en met iemand van een filmmaatschappij. Om te kijken wat we voor elkaar kunnen betekenen. Oftewel: welke producten zij beschikbaar willen stellen zodat zij extra naamsbekendheid krijgen en wij leuke dingetjes weg kunnen geven. Hoe langer ik hier zit, hoe meer ik weet, hoe meer ik mag doen en hoe leuker het wordt.

Donderdag
Iemand van het secretariaat vraagt of ik zin heb om naar de meidenfilm Aquamarine te gaan. Want niet alle winnaressen van de sms & win hebben hun adresgegevens doorgegeven, dus ze heeft kaartjes over. Ik vraag wanneer het is en zeg dat ik niet kan. Ze dringt aan: "Er zit ook zo'n pakketje bij, vind je dat niet leuk dan? De kaartjes kun je altijd weggeven". Oke, prima. Bij deze, ik heb drie kaartjes in de aanbieding voor de film Aquamarine op zaterdag 6 mei. Het scheersetje hou ik zelf!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home