May 02, 2006

Skype

PF uit Maastricht mailde dat ze geen MSN had, maar wel Yahoo Messenger. En of ik toevallig ook Skype had. Ik had er wel eens wat van gehoord. Het was iets met bellen dacht ik. Omdat ik eerder thuis was, kon ik het meteen uitzoeken. Aan de enige persoon die op MSN zat vroeg ik of hij Skype had en voila, binnen een kwartier zaten we allebei tegen ons computerscherm aan te praten. In het begin kon ik alleen maar lachen. Het was zo raar! Het klinkt gewoon alsof je in dezelfde kamer staat, maar je ziet niemand, dus eigenlijk sta je ontzettend voor gek. Een in jezelf kletsend wezen ben je.

Ik denk niet dat het één van mijn standaard communicatiemiddelen gaat worden, maar op zich is het wel een uitvinding, 'bellen' via het internet voor gratis. Het enige wat je nodig hebt zijn boxjes en een microfoontje. Hoewel het zonder microfoontje ook prima gaat, hè A., dan kun je gewoon meeluisteren! Ik zou zeggen: installeert allen Skype, dan kunnen we als het regent met z'n allen een virtueel biertje drinken in onze 'conference-room'!

ps. mijn naam is ploenki :)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home