May 07, 2006

Weer dingen

Waar zal ik het eens over hebben? Er zijn verschillende zaken die ik wel even zou willen bespreken.

1. Mijn 15-jarige broertje die thuiskomt na een klein weekje Parijs: "Zo, zal ik jou eens even lekker jaloers maken?" om vervolgens een lepeltje van Haagen-Dasz tevoorschijn te halen. Daarna kan ie het niet nalaten om nog even toe te voegen: "Ik heb ook nog frappucino's gedronken bij Starbucks". Dat ie vervolgens wel even moet nadenken op mijn vraag wat een frappucino eigenlijk is, doet er hem niet toe. Hij voelt zich stoer.

2. Het weer is geweldig. Het kan niet meer stuk bij mij. Ik vind het heerlijk om lekker in de tuin, of eigenlijk waar dan ook buiten te zitten. Het is nog niet te heet, het waait een beetje: het is heerlijk. Jammer dat ik nu elke doordeweekse dag dat het mooi is en ik 'gezellig' op kantoor zit, bang ben dat het in het weekend weer slecht is. Het is ook nooit goed.

3. Hoe doen de meeste mensen dat? Bij de eerste zonnestralen lekker buiten zitten en dan al egaal bruin zijn. Zouden al die dames, van jong tot oud, in april allemaal massaal onder de zonnebank zijn gaan liggen? Ondanks dat ik me een beetje bleekjes voel vergeleken bij hen, ik ben niet van plan om in hun voetsporen te treden. Wel heb ik zo'n bruinende bodylotion aangeschaft. Als een gek ben ik nu elke avond mijn benen aan het besmeren. Ik weet eigenlijk nog niet echt of het werkt. En ik heb nog iemand nodig voor mijn rug, anders sta ik straks echt voor paal.

4. Sommige mensen (lees: broertjes en zusjes) kan het niets schelen of ze wit zijn of nog witter, die zitten gewoon de hele dag binnen. Elke dag. Achter de computer of de tv. Hoe halen die kinderen het in hun hoofd?! Met dit weer binnenzitten, dan moet je wel een puber zijn!

5. Over puberzijn gesproken, heb je wel eens een gothic gezien? Het is een uitstervend ras, maar ze zijn er nog. En met dit weer lopen ze zonder schaamte (denk ik) in een zwarte wijde broek, een zwart bandshirt en, natuurlijk, in een lange zwarte leren jas tot op de grond. Au!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home