March 02, 2006

Leeslijst

Sinds ik een paar weken geleden aan het eerste Harry Potter boek begon, ben ik weer helemaal aan het lezen geslagen. Want lezen is leuk! Gisteren heb ik het boek 'Het leven is verschrikkulluk!' uitgelezen. Het is in 2005 geschreven door de toen 20-jarige Raoul de Jong. Het gaat over het jaar van zijn leven na zijn eindexamen. Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik er van moet vinden. Het leest op zich lekker weg, het is grappig geschreven, maar eigenlijk gáát het nergens over. Ja, over zijn rare moeder, seks met jongens, de afwezigheid van enige zelfdiscipline en over dat het leven kut is terwijl het groots en meeslepend had moeten zijn. Ik heb het met veel plezier gelezen, dat wel. Soms hardop gelachen, soms een traantje gelaten (maar dat kwam dan door mijn enigszins onstabiele emotionele situatie op dat moment) en het was jammer toen het uit was. Maar hoe het eindigde kan ik nu eigenlijk al niet meer vertellen. Ohja, hij ging naar Afrika! Daar heeft hij trouwens ook nog een boek over geschreven, in 2004 was dat, 'Stinknegers' heet het. Dat wordt het volgende exemplaar op mijn leeslijst. Ik ben toch wel benieuwd naar hoe het afloopt!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home