February 17, 2006

ploenk and friends uit eten

We hebben om 19.00 gereserveerd bij 'Van de Kook', een vrijdagavondrestaurant in Amsterdam dat gerund wordt door een aantal geestelijk gehandicapten en hun begeleiders.

I. komt vanuit Eindhoven, A. en K. komen uit Hilversum en ik kom vanuit Amsterdam. A. en K. missen elkaar op het station en terwijl A. gewoon is ingestapt, is K. blijven wachten. De trein waar K. vervolgens instapt rijdt een zwaan aan. Ze heeft geen veertje gezien, maar loopt nu al vertraging op.

Ik sta om half zeven bij de tramhalte. Vanuit de richting die ik op moet komt een tram, en nog één. Maar aan mijn kant blijft het leeg. Nog een tram de andere kant op, en nog één. Ah, ook eentje aan mijn kant! Maar die zoeft langs. Daarna nog een lege die ook gewoon voorbij rijdt. Om vijf voor zeven is er eindelijk een tram die stopt.

Om half acht kom ik aan in het restaurant. Van mijn friends nog geen spoor. Mijn mobi is leeg, dus met de telefoon van het pand bel ik naar A. Ze zijn bijna bij centraal, zegt 'ie. Oei, dat kan dus nog wel even duren. Inderdaad, om kwart over acht stappen ze binnen.

Het eten was heerlijk en het was erg gezellig, maar wat zullen ze wel niet van ons denken!!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home