February 13, 2005

Kunstig

Het Aboriginal Art Museum in Utrecht toont aboriginal art. Dat is hedendaagse kunst, gemaakt door de bewoners van Australiƫ die nog steeds leven met de gebruiken van vroeger; de Aborigines. Zij hechten veel waarde aan hun oorspronkelijke cultuur. Met hun schilderijen vertellen ze verhalen en legendes uit hun verleden. Vooral de kunstwerken die gemaakt worden door de volkeren uit de woestijngebieden zijn prachtig. Heel bijzonder ook, wordt er dan gezegd. Ze zijn ook wel bijzonder, want ik heb nog nooit schilderijen gezien waar met symbolen hele verhalen verteld worden, en de gebruikte technieken zijn ook wel heel speciaal, maar dat kan ik zelf ook wel, denk ik dan. Hoewel... een paar minuten later betrap ik mezelf erop dat ik dat pas echt geloof als ik het ook geprobeerd heb. Maar daar heb ik dan weer veel te weinig geduld voor...


Note: Ik kan op het internet niet zulke mooie schilderijen vinden als ik in het museum heb gezien...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home