December 23, 2004

Moeilijk

Mijn stagevoorstel nog niet geschreven, enkel een toezegging tot een onbetaalde werkplek voor tien weken van veertig uur in mijn zak, denk ik al na over mijn volgende stage. Over anderhalf jaar mag ik weer. Geen tien weken, maar vijf maanden, en hopelijk dan wel betaald.

Ik denk er al jaren over om stage te lopen in het buitenland. Gewoon alleen op reis zonder echt doel vond ik altijd eng, dus leek stagiaire spelen me een goed doel om op reis te gaan. Maar nu puntje bij paaltje komt lijkt het me zelfs dan nog eng om alleen naar het verre buitenland te gaan.

Optie één is Engeland, Ierland of Schotland. Redelijk dichtbij en met de buitenlandse taal die ik het beste kan. Maar nadelen zijn de hoge prijzen daar (hoe ga ik overleven zonder gespaard geld op mijn rekening) en toch ook wel belangrijk: ze rijden daar links terwijl ik rechts nog niet eens vlekkeloos kan rijden.

Een tweede optie is Curaçao. Lekker ver weg, maar wel zonnig, niet duur, ze spreken Nederlandse en er woont een oud-klasgenoot van me. Nadelen van Curaçao zijn toch ook wel de afstand, de hitte, de ticketkosten, en "hoe regel ik alles vanaf hier?!?"

Ik ben er dus nog niet helemaal uit...

"Doe ik het wel, doe ik het niet." "Zo ja, HOE doe ik dat dan, en wáár ga ik dan heen." Het vervelende is dat ik binnen nu en drie maanden een keuze gemaakt moet hebben, want als ik kies voor 'ja' begint mijn voorbereidingstijd precies dan.

HELP!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home