December 19, 2004

Filmtheek 2

Ik heb een vak, 'Media & Cultuur', waar ik vandaag twee opdrachten voor moest inleveren. (Zonder opdrachten geen toekenning van het tentamencijfer, belangrijke opdrachten dus.)

De eerste opdracht was "vergelijk gedurende twee weken de kunst- en cultuur pagina's van twee landelijke dagbladen met elkaar, bla, bla, paper van 3 A4tjes". De tweede opdracht: "vergelijk een boek met de verfilming ervan, bla, bla, 2 A4tjes".

De eerste opdracht was lastig, heel lastig. Ik vroeg er een proefabonnement op de Volkskrant voor aan en kocht wat losse nummertjes van het NRC. Vervolgens heb ik een paar keer, (na het lezen van de kranten uiteraard; gekkenwerk ook) op verschillende dagen achter de computer gezeten en zo met moeite 3 A4tjes vol gekregen.

De tweede opdracht zou niet zozeer moeilijk zijn, maar wel tijdrovend. Met behulp van mijn vriendin I. koos ik voor het boek en de film 'Pay it Forward', want daar zouden wel wat verschillen in zitten. En dat heb ik geweten. Na 6 uur boek, '24 uur pauze' en 2 uur film was ik van mening dat het bijna twee verschillende verhalen waren.

Maar goed, voordat ik die film in handen had, moest ik dus eerst naar de videotheek. En voordat ik naar de videotheek ging, kwam ik langs mijn brievenbus. Daarin zat een aanbiedingsfolder van Videoland met de actie "5 weekfilms voor 5 euro". Das handig, dacht ik. Liever vijf films voor vijf euro, dan één film voor 3,50. En zo geschiedde het dat ik voor de tweede keer in twee weken een stapeltje dvd's thuis had liggen...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home