December 21, 2004

Lief zijn

Mijn buurvrouw is gisteren overleden. We wisten dat het niet goed met haar ging en we zagen haar ook nooit meer de laatste maanden. Toen ik vandaag de straat in kwam rijden en de thuiszorgwinkel een ziekenhuisbed in zag laden, wist ik dat het gedaan was. Achter mij aan liep een jongen de trap op. Nooit eerder gezien, maar waarschijnlijk ging hij vandaag sinds lange tijd op bezoek bij opa (en oma? Ik weet niet of ze nog thuis is). En inderdaad, de buurman vertelde mij het slechte nieuws voordat hij zijn kleinzoon binnenliet.

Onze buurman is een heel vriendelijke man. Het klinkt cliché, maar wat lijkt het me naar om je vrouw net voor de feestdagen te verliezen. Iedereen is blij en viert feest, maar wat zal hij doen? Ik ken m'n buurman helemaal niet zo goed, dat is eigenlijk ook heel gek. Misschien moet ik ook maar aan goede voornemens gaan doen. Dan neem ik me voor om lief te zijn voor mijn buurman. "Laat het maar weten als we iets voor u kunnen doen". Eerst maar eens een condoleancekaartje kopen.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home